KONSERT JELAJAH 'PERJALANAN MENAWAR RACUN'... KUNTO AJI

Penyanyi dan penulis lagu terkenal Indonesia, Kunto Aji, akan membawa jelajah yang dinanti-nantikan, "Perjalanan Menawar Racun" ke Kuala Lumpur pada 28 Ogos 2024. Konsert ini merupakan perhentian penting dalam jelajahnya yang telah memukau penonton di seluruh Indonesia dan Malaysia dengan perjalanan muzik yang penuh emosi dan mendalam. Konsert yang bakal mengukir memori 28 Ogos ini akan diadakan di Zepp Kuala Lumpur pada jam 8.00 malam.

Jelajah "Perjalanan Menawar Racun" Kunto Aji, yang bermaksud "Perjalanan untuk Menawar Racun," menyelami tema penyembuhan, penemuan diri, dan ketahanan. Jelajah ini menampilkan lagu-lagu dari album yang mendapat banyak pujian, yang dikenali dengan lirik yang menyentuh hati dan landskap bunyi yang inovatif. Penonton boleh menjangkakan pengalaman yang mendalam penuh dengan kedalaman emosi dan muzik.



Konsert Kunto Aji ini akan berlangsung selama dua jam, memberikan peluang kepada peminat untuk menikmati setiap detik persembahan Kunto Aji dengan penuh kepuasan. Tambahan pula, Kunto Aji akan membawakan sebanyak 20 buah lagu yang merangkumi bukan saja daripada album terbarunya, malah lagu-lagu daripada album lamanya seperti “Terlalu Lama Sendiri”, “Rehat” dan “Saudade” yang menjadikan Kunto Aji terkenal dalam kalangan rakyat Malaysia. 

Bagi yang baru mengenali Kunto Aji, sedikit latar belakang mengenai beliau iaitu, beliau telah menempatkan dirinya sebagai salah seorang pemuzik kontemporari yang berpengaruh di Indonesia, malah telah memikat hati peminat muzik di Malaysia. Dikenali dengan suara yang merdu dan penulisan lagu yang introspektif, beliau telah mengumpulkan ramai peminat yang setia dan telah menerima pelbagai anugerah. Muziknya melangkaui genre, menggabungkan elemen pop, folk, dan bunyi tradisional Indonesia untuk mencipta gaya yang unik.


Menurut Kunto Aji,

"Saya amat teruja untuk membawa jelajah 'Perjalanan Menawar Racun' ke Kuala Lumpur. Setiap persembahan adalah perjalanan peribadi, dan saya tidak sabar untuk berkongsi pengalaman ini dengan peminat saya di Malaysia," kata Kunto Aji.

“Saya juga tidak sabar mahu berjalan keliling kota dan berjumpa dengan orang Malaysia untuk berkongsi cerita dalam Kelas Urup & Update Kehidupan yang akan dilangsungkan sebelum konsert bermula.”


Untuk makluman mengenai tiket konsert ini, Tiket dijual dengan harga bermula dari RM108 hingga RM1,988. Tiket konsert ini boleh dibeli sekarang secara dalam talian di laman web www.malamgalau.com. Tempahan awal adalah disyorkan untuk mendapatkan tempat duduk untuk malam yang tidak dapat dilupakan ini.


Untuk maklumat lanjut, sila layari www.malamgalau.com atau ikuti @hashtagmalaysia di Instagram.

Sertai kami untuk malam penuh muzik dan emosi dengan Kunto Aji di jelajah "Perjalanan Menawar Racun 2024" di Kuala Lumpur.





Catat Ulasan

0 Ulasan