ALVN LUASKAN KERJAYA SENI DENGAN ALBUM 'BETWEEN THE LINES'


Selepas melancarkan single terbarunya baru-baru ini, ALVN memperkenalkan album terbarunya, ‘between the lines’ pada showcase langsung di Petaling Jaya pada 27 September 2024 di ROM8 Studio.
 
Bertempat di ROM8 Studio di Sunway Damansara, showcase ini membolehkan ALVN berkongsi muzik terbarunya dengan peminat dan pendengar. “Persiapan untuk showcase ini agak hektik kerana saya sedang dalam penggambaran sebuah rancangan TV. Ini berlanjut hingga seminggu sebelum showcase dan saya terpaksa berjuang antara set dan menghadiri latihan di samping kelas vokal,” kata ALVN mengenai persiapannya untuk malam besar itu.


Bintang Malaysia itu mengakui bahawa dia berasa gugup tentang persembahan itu. “Harap - harap semuanya baik, kerana saya agak gugup kerana ini adalah kali pertama saya membuat persembahan dengan kumpulan muzik secara langsung dan menyanyikan lapan buah lagu
Saya rasa teruja tetapi gugup juga pada masa yang sama kerana saya rasa kebanyakan peminat saya menantikan pertunjukan ini, dan saya telah lama berjanji dengan mereka tetapi tidak dapat merealisasikannya sehingga kini. Jadi apabila saya sampai ke titik ini, ia agak sukar untuk saya percayai.

ALVN juga menyatakan bahawa showcase ini merupakan cabaran bagi dirinya kerana dia sudah lama tidak melakukan persembahan. “Kini saya rasa ingin kembali ke dalam muzik tetapi ada beberapa cabaran yang semakin meningkat. Saya mesti pastikan vokal saya stabil dan bahawa saya dalam keadaan baik kerana saya benar-benar ingin memberikan yang terbaik untuk showcase ini supaya orang yang hadir akan menikmati pertunjukan.”
 

Acara langsung ini juga menawarkan pengalaman imersif yang unik dengan projek cahaya yang dipaparkan di sekitar dewan acara. Tidak ketinggalan, KillaDriz, seorang artis yang ditampilkan malam itu, mempersembahkan interpretasi seni lagu-lagu dalam album ‘between the lines’ ALVN. Antara sorotan lain dalam showcase ini termasuk persembahan oleh Julia Duclos dan DISTORTED.
 
Acara ini tidak akan mungkin berlaku tanpa sokongan generasi rakan radio rasmi kami, Hitz. Kami juga mengucapkan terima kasih kepada rakan F&B kami, Illy Coffee dan Paperkite, kerana menyediakan hidangan yang enak untuk tetamu kami.



 

Catat Ulasan

0 Ulasan